1e therapiedag

27 april 2021 - Curaçao, Nederlandse Antillen

De therapiesessie begint voor Levi om 10.30 uur alleen vandaag om 10.00 uur wegens kennismakingsgesprek. Het is zeer rustig ook hier op CDTC en er is op dit tijdstip dan ook maar 1 gezin tegelijk met ons die de therapie volgen.

Voordeel nu is wel dat Levi twee therapeuten krijgt die met hem gaan werken. Normaal krijg je 1 therapeut aangewezen en helpt een stagiair. Maar door COVID-19 zijn veel stagiairs naar huis gegaan en om de aanwezige therapeuten  voor als mogelijk toch aan het werk te houden nemen ze de plaats van stagiair in. Wij zijn hier natuurlijk erg blij mee! Een mannelijke fysiotherapeut en een vrouwelijke logopediste gaan vandaag enthousiast met Levi aan de slag.

Onze wensen hebben we aangegeven zoals zijn houding met name de scoliose die voor Levi verslechterd is het afgelopen jaar, communicatie d.m.v. Picto’s en keuzes leren maken maar ook mondgebied omdat Levi nog erg gericht is om alles naar zijn mond te brengen en zo het voorwerp wilt ontdekken. Ook zou het fijn zijn als Levi beter stukjes eten kan verwerken. Al met al veel doelen om naar toe te werken de komende tijd.

Levi was tijdens het kennismakingsgesprek druk aan het bewegen en op zijn manier aan het kletsen in zijn rolstoel en wist echt wel wat er zou gaan volgen... hij kon niet wachten! Uiteindelijk nadat er binnen met hem geoefend is mocht Levi met wetsuit aan het water in met 🐬 Kanoa. Zo druk aan het bewegen in het water van enthousiasme en brabbelen van plezier zo rustig word hij wanneer kanoa toenadering zoekt bij Levi. Dan volgt er ineens de rust in Levi. Heel bijzonder om te zien zei ook de dolfijntrainster! Na afloop hakt het erin voor Levi. Heel veel nieuwe prikkels en actief bezig geweest dus zie je aan zijn houding dat hij uitgeblust is en is zijn enthousiaste gebrabbel niet meer te horen. Lekker naar het huisje en dan chillen in een grote heerlijke sofa terwijl de tropische vogels voor hem een 🎵 zingen....

1. Henriette:
    27 april 2021
    Heerlijk dat hij weer lekker in het water kan zijn. Erg leuk om dit te volgen. Succes weer. Groetjes voor allemaal.
  2. Remco:
    27 april 2021
    Fijn dat het allemaal door kon gaan nu, veel succes en vooral veel plezier!
  3. Mirjam van der Valk:
    27 april 2021
    Een goede start, dat is mooi om te lezen!