2e dag therapie

28 april 2021 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Levi heeft heerlijk het klokje rond geslapen. In de ochtend is het op het gemak aan. Eerdere keren hadden we altijd de 1e ochtendsessie van 8.00 uur en moesten we echt de wekker zetten om alles en iedereen in het gereel te krijgen, dat is nu anders. De therapeuten zijn allemaal al twee keer ingeënt tegen COVID-19 dus dat is zeer prettig vooral omdat er zo nauw met Levi gewerkt word. De fysiotherapeut gaat met Levi van start komende dagen en vervolgens zullen ze gaan oefenen met het mondgebied. De communicatie m.b.t. Picto’s en kiezen gebeurt tussendoor. Maar ze werken wel iedere sessie met 3 personen aan Levi.

We hebben er allemaal mee te maken: de lockdown! Maar wat houd dit in voor kinderen zoals Levi? Deze kinderen kunnen er lichamelijk nml. op achteruit gaan. Ik kan alleen voor mezelf en Levi spreken dat de scoliose bij hem  verslechterd is het afgelopen jaar en hij geen zwemmen meer heeft gehad wat juist goed is voor spieren en uithoudingsvermogen. Ook geen fysiotherapie aan huis om zijn lijfje te blijven trainen. Wat zijn we dan ook blij dat we nu hier zijn en hem dan toch weer een boost mee kunnen geven! En ja dat hakt er nu 2x zo hard in fysiek en mentaal gezien. Wat een prikkels krijgt hij te verwerken in twee uurtjes tijd! Er word veel handmatig getild met hem zoals in- en uit het water, in- en uit zijn rolstoel. Zo ook bij het huisje door ons want een tillift kennen ze hier niet! Ze geven Levi weer diepe druk met een zwaarte deken om heel zijn lijfje weer te ontdekken en draaien zijn heupen los. Levi heeft heel veel plezier tijdens dolphinswim  maar wanneer hem iets onbekends aangeboden word kan hij ook een beetje mopperen omdat hij dan niet goed weet wat er van hem word verlangd of vind hij het iets te spannend. Maar na herhaling van de activiteit word het al anders. Je ziet ‘m al weer aankomen: bij einde therapie weer een vermoeide Levi. Maar na een half uurtje bijtanken is hij de rest van de dag weer heerlijk vrolijk het mannetje!

1. Tim:
    28 april 2021
    Mooi om op deze manier te volgen hoe jullie alles in het werk stellen voor Levi . Alleen maar respect Andre!