3e therapiedag 2e week

5 mei 2021 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Met een rennende pas zet de therapeut vaart achter de rolstoel van Levi zo een helling naar beneden tot aan een bruggetje waaronder een basin van dolfijnen is gesitueerd. Levi kan een beetje actie wel waarderen zo ook de wind door zijn haren en hij glimlacht wanneer daarna verder een looppas ingezet word. Op weg naar het basin waar dit keer dolfijn Bonnie op hem zit te wachten. Kanoa is echt een beetje eigenwijs op het moment waardoor ze het zeker voor het onzekere nemen en het risico niet weer willen nemen om voor een derde keer te moeten verkassen tijdens een swim met Levi.

Binnen heeft Levi aan een klimrek gestaan en hebben ze zijn handjes om de spijlen gezet en een knuffel hoog in het klimrek om hem alert te krijgen en goed op te strekken. Met muziek bezig geweest en het oefenen met een knop om in te drukken.

Eenmaal te water weer kiezen uit twee picto’s met trucjes die de dolfijn kan uitvoeren. Dit gaat heel goed , kijken en daarna pakken. Hij weet inmiddels zijn favoriet eruit te pikken. Na een 15 min. dreigt er een donkere lucht te naderen en koele lucht begint te waaien en ja hoor de eerste druppels vallen te water! De swim blijft doorgaan en Levi lijkt er weinig last van te hebben terwijl wij toch even schuilen onder een afdakje.

Daarna weer op het dok en masseren ze weer het mondgebied aan de buitenkant maar ook een beetje aan de binnenkant. Het waaide nog steeds koele wind en wat regendruppels bleven vallen maar toch word Levi weer te water gehesen. Nu ging Levi protesteren en werd hij weer wat gespannen in zijn lijfje. Af en toe vond hij het prima maar merendeels gaf hij mopperende geluiden. Ik denk dat het mede de kou is geweest in combinatie met de prikkel in zijn mondgebied. Tijd om de sessie af te sluiten en snel weer aan te kleden. Al met al heeft hij toch weer lang met Bonnie kunnen zwemmen. Daarna is het prima gegaan de rest van de dag met Levi.