4e therapie dag 2e week

7 mei 2021 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Woensdagavond wilden we Levi zoals gewoonlijk op ons bed gereed maken voor de nacht alleen wilde hij niet gaan liggen. Hij bleef mooi rechtop zitten zo trots als een Pauw! Zijn beentjes half hangend zeker niet gespannen over de bedrand. En hij hield dit maar vol zodat ik tegen André zei: we moeten dit filmen! Zijn zussen kwamen ook nog de kamer in om te kijken en we moedigden hem aan om zo mooi te blijven zitten, rechtop zonder armsten en zo relaxed om te zien. Wat hield hij het lang vol en lachen dat hij deed. Wat een resultaat na al die dagen hard werken. Levi wilden het ons gewoon laten zien wat hij weer bereikt heeft!

De volgende ochtend een vrolijke Levi. Binnen hebben ze iets minder energie van hem gevergd dus hij was in goede doen tijdens de swim. Vandaag mochten ook zijn zussen weer op het dok dus voor Levi dubbele pret dat zijn zussen zo dicht bij waren. Zijn zussen mochten de dolfijn een kus geven! Wat een fantastische sessie  vandaag met heerlijk veel zon dit keer.

De handjes van Levi zien we meer openen i.p.v. een wat geslotener versie. Dit komt mede door de diepe handmassage die ze weer toepassen. Ook in het water laten ze de snuit van de dolfijn in Levi’s handje rusten terwijl de therapeut zijn hand eroverheen omsluit. Hierdoor krijgt Levi weer een prikkel in zijn handen met als doel dat hij uiteindelijk zijn handen breder gaat inzetten zoals zijsteun pakken in zithouding. Maar ook voorwerpen beter leert omsluiten. Alles heeft hier een doel en we hopen hier thuis verder mee aan de slag te gaan...

1. Henriette:
    7 mei 2021
    Mooie berichten. Wat word er goed werk verricht. Wel fijn dat de zon zich laat zien. Succes nog even ! Groetjes uit Hardinxveld-Giessendam.