4e therapiedag

30 april 2021 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Vandaag is André bij de therapie van Levi aanwezig geweest en ik had mezelf opgegeven voor een workshop balance & stretching die gegeven werd door een fysiotherapeut. Heerlijk met een klein groepje van 3 personen op een yoga matje buiten in de schaduw uiteraard. Fijne oefeningen gedaan. Even een momentje voor mezelf!

Van André en de nabespreking vernomen dat Levi vandaag opvallend tot rust kwam in het water. Knieën opgevouwen tegen zijn eigen borst als een pakketje vind hij heerlijk. Op het dok hebben ze Levi’s handen ingesmeerd met handcreme. En dan ook echt zijn vingers gemasseerd maar ook andersom dat Levi met zijn vingers de hand van de ander moest voelen en masseren. Hierin werd hij dan weer door de andere therapeut begeleid om samen de hand en vingers te masseren. 1 hand was gedaan en toen wilden ze door naar de andere hand maar dat ging Levi iets te snel achter elkaar dus hebben ze een moment pauze ingelast en tussendoor zijn zithouding geoefend. Daarna liet Levi het wel weer toe om ook de andere hand te laten masseren.

Wanneer Levi aan het einde van de sessie weer terug gebracht word zien we echt al in deze 4 dagen dat hij beter rechtop zit in zijn rolstoel. Iedere keer wanneer we hier zijn verbazen wij ons er steeds weer over hoe snel ze dat in zo’n korte tijd voor elkaar krijgen! En dan zitten we nog maar in onze 1e therapieweek! We zijn ook heel benieuwd wat ze nog met zijn mondgebied kunnen bereiken komende dagen....

1. Henriette:
    30 april 2021
    Mooi om te lezen dat Levi steeds meer ontspant . Mooie foto's van de meiden en Ramona ook tijd voor haar zelf. Geniet nog heel lang van deze tijd. Lieve groetjes Fam. de Deugd.