Dolfijnentherapie Levi 2022

1 september 2022 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Bondia!
Wat als een stressvolle vliegstart begon is hier op Curacuo als sneeuw voor de zon verdwenen! We hebben letterlijk moeten hollen om ons vliegtuig op tijd te halen. Foutje met inboeken door KLM. Vliegtuig 2 minuten vertraging wegens ons….maar goed op Curaçao is het verder redelijk vlotjes verlopen en konden  we die middag van aankomst nog lekker in het zwembad een duik nemen.

levi heeft er enorm om  gelachen dat papa met een vaart achter zijn wagen al die mensen op Schiphol met koffertjes probeerde te omzeilen. Geen enkel besef natuurlijk wat voor stress moment dat geweest is! De vlucht zelf heeft Levi het heel goed gedaan. Dit jaar voor het eerst 2 vliegtuigstoelen voor hem geboekt want ons ventje word zo lang! De herkenning in de reis was duidelijk aanwezig bij Levi. Vakantie! En door enthousiasme was hij over zijn vermoeidheid heen en zo blij waardoor het lang duurde voordat de slaap grip op hem kreeg. ..

wakker worden door een fluitend samenspel van carribische vogels daar word je even stil van … genieten dat we er weer mogen zijn. Zo hebben we de eerste week kunnen ontspannen alvorens op maandag de eerste therapie dag aanbrak.
En Levi slaapt hier als een Roosje.

levi word blij wanneer we zijn computer opstarten en we de 2 picto’s zwemmen en met 🐬  aanklikken. De computer gaat op zijn rolstoel mee naar therapie. We hebben dezelfde fysio therapeut als  vorige keer en dolfijn Bonnie. Kennismaking gehad en doelen besproken zoals computer ondersteuning bij communicatie en voeten en handen sensorisch prikkelen maar ook weer het staan stimuleren.

Je ziet terug dat Levi het ritueel herkent nu hij ouder is en geniet van het zwemmen met Bonnie en kreetjes van plezier uit. Alleen het omkleden na de zwemsessie is een dingetje. Ze kennen hier geen douche stretcher dus alles gebeurt hier op een krukje. Achter Levi zit de therapeut en zijn assistent wast en droogt hem af. Dit is wennen want hij kan door spanning zijn beentjes naar achteren optrekken en zijn lijfje word krampachtig. Ze hopen dat dit met de dagen minder word en dat hij zijn voetjes aan de grond gaat houden.

Dokdag voor zijn zussen is geweest. Wat een 🎉Levi lekker gespetterd met de dolfijn en zijn zussen die op het droge dok naast de dolfijntrainster zaten helemaal nat gespetterd! Zijn zussen mochten de gebaren maken om Bonnie aan het werk te zetten. Super leuk!

Word vervolgd…

1. Mirjam van der Valk:
    1 september 2022
    Wat een reis🙈, alles zo goed voorbereid en dan toch nog stressen op Schiphol. Gelukkig een week kunnen bijkomen en inmiddels heerlijk van start met de therapie. Veel plezier voor Levi en jullie ook heerlijk genieten daar!
  2. Henriette:
    1 september 2022
    Nou inderdaad wat een start. 😶 levi blijft de vrolijke noot . Succes daar . Ben benieuwd. Liefs uit Hardinxveld
  3. Els Boon:
    2 september 2022
    Wat een spannende start van jullie vakantie zal dat geweest zijn. Goed te horen dat jullie met elkaar genieten, en geweldig dat Levi zoveel herkenning ervaart. Succes Levi 👏🍀
    Veel plezier, groet van ons 👋