8e therapiedag levi

11 mei 2017 - Willemstad, Curaçao

Vanochtend mochten we een kijkje in de keuken nemen in de therapieruimte van matthias. Hij heeft de verschillende therapieoefeningen(en hulpmaterialen) laten zien die hij afgelopen dagen met levi heeft geoefend. Hierdoor was het snel schakelen van de ene in de andere oefening want matthias wilde ons zoveel mogelijk meegeven om thuis verder door te zetten. Het was hard werken voor zowel levi als matthias want het zweet gutste matthias gezicht maar toch lukte het ook levi om alle handelingen te laten zien. Daarna was ook levi er klaar mee en begon te protesteren d.m.v. een huiltje. Ter afsluiting geven ze dan diepe druk zodat hij hier weer rustig van word. Toen werd ons ook gevraagd om de ruimte weer te verlaten zodat levi zich weer voor kon bereiden op de dolfijnenzwem. In het water was hij dan ook wisselend blij en verdrietig door alle prikkels die nog verwerkt moesten worden.

Je zou verwachten dat levi na zijn therapie moe is en dus zijn hoofdje zou laten hangen maar dat is aanzienlijk verbeterd en hij houd zijn hoofd goed rechtop terwijl hij met zijn speeltje speelt en ineens begint te lachen tijdens onze nabespreking met matthias waar levi bij aanwezig is. Tuurlijk zal het wel gebeuren dat hij zijn hoofdje laat hangen wanneer hij moe word maar dat komt omdat de nek-en bovenrugspieren nog niet zo ontwikkeld zijn zoals bij ons het geval is. Daarom gaan we hier thuis weer verder mee aan de slag om hetgeen wat hier bereikt is verder door te ontwikkelen. Er is wel een frequentie van 3x per week 25 min vereist om de continuïteit te waarborgen. Dus kijken hoe we dat in gaan plannen... oh ja nog een leuke mededeling op de cdtc facebook pagina zijn recente foto's geplaatst en daar staat ook een foto van levi in het water met dolfijn kanoa en zijn zussen! Supertrots zijn wij!!

1. Pa ma:
    11 mei 2017
    Fijn dat het goed gaat Van harte gefeliciteerd met je verjaardag