dag 5 dolfijnentherapie levi

30 april 2016

Vandaag zagen we grote vooruitgang in de therapie van levi. Hij is meer ontspannen  in het water en de opdrachten voert hij goed uit. De therapeute heeft ons voor het vrije weekend de groene ja kaart en de rode nee kaart meegegeven om zelf ook te testen of hij deze goed uitvoert. En we hebben het getest hoor!  Levi de vraag gesteld of hij wilde slapen door eerst zijn nachtknuffel te laten zien en vervolgens de twee kaarten voor te houden. Hij koos de rode nee kaart!  Vervolgens hem speelgoed aangeboden.

Daarna had hij een poepbroek een luier laten zien en de vraag gesteld of hij een schone  luier wilde. Hij koos de groene  ja kaart! Na 10 min. Wilde ik natuurlijk weer een check doen omdat het voor ons nog moeilijk te bevatten is. Weer gevraagd aan de hand van een luier of hij een schone luier wilde en de kaarten dit keer verwisseld omdat je zou denken dat hij een voorkeur heeft voor links of recht grijpen maar nee hoor hij koos voorde rode nee kaart. En heel resoluut!  Zo vroegen we hem ook nog of hij uit zijn stoel wilde en dat gaf ook een ja, daarna helemaal druk aan het spelen op de grond wat dus zijn voorkeur genoot.

We zijn echt verrast door deze aanpak want nu kunnen we hem uit meerdere aspecten zelf laten kiezen. De basis is gelegd en hij begrijpt wat er van hem verwacht word dus dit kan altijd uitgebreider worden.

Heel de dag heeft levi niet geslapen omdat hij dit zelf aangegeven heeft die middag daardoor dacht ik dat hij wel moe zou zijn tijdens de brucker feedback therapie maar ook dat ging goed! de volgende sessie is a.s maandag. Wel zagen we dat hij zijn handje opende en zijn vingertjes strekte terwijl hij ze normaal gesloten houdt.

Toeval?  Ik  weet het niet maar het ziet er naar uit dat het wel degelijk iets met zijn hersenen gedaan heeft....

1. C.hooikaas.:
    30 april 2016
    Wat een bijzondere dingen gebeuren er zeg! Het is ook heel indrukwekkend om het allemaal zo te kunnen lezen,elke morgen kijk ik of er en nieuw verslag is. Ik wens jullie nog heel vel goeds toe de komende tijd
  2. André Schutte:
    Wat een stappen!
  3. Jacqueline:
    30 april 2016
    Helemaal super! En hoe gaat het met de meiden?
  4. Remco:
    1 mei 2016
    Wat super zeg, nooit gedacht dat dit zou kunnen.
    Nog heel veel succes en plezier (!) bij de volgende stappen.
  5. Rietboer:
    3 mei 2016
    Heb inmiddels ook jullie site gevonden.
    Niet te geloven wat jullie schrijven.we blijven de verslagen lezen!
    Heel veel succes de komende dagen.
    Riet en cor