5e therapie dag

1 mei 2021 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Levi heeft vanochtend lang uitgeslapen tot wel 9.00 uur! Hij kan zijn energie straks goed gebruiken dus vandaar dat we hem niet eerder gewekt hebben. Mooi zittend rechtop in zijn rolstoel komen we voor de laatste dag deze week aan. Wat is deze week therapie voorbij gevlogen!

Terwijl zijn zussen vandaag kanoën op de zee op het programma hebben staan gaat Levi weer hard aan het werk in de oefenruimte binnen. Dit keer weer gestaan en zelfs een paar stapjes gezet met blote voeten! Weliswaar met twee therapeuten voor de aansturing van zijn benen en de andere therapeut om zijn borst te ondersteunen maar toch! Erg goed voor de ruggenwervels zodat er andere spieren aan het werk gezet worden. Zijn rug zit niet meer zo vast als in het begin dat we aankwamen je ziet dan ook dat zijn rug  soepeler is geworden.

Gister heb ik geschreven dat zijn handen en vingers geactiveerd werden door de massage en handcreme, vandaag zagen we dit terug doordat Levi voor het eerst uit eigen initiatief voor langere tijd zijn hand liet rusten op het lijfje van Kanoa. De vorige dagen deed de therapeut dit als gebaar samen. Verder nog In het water samen de beweging gemaakt om een ring weg te gooien zodat Kanoa deze dan weer terug komt brengen en zo ook met een bal. Levi geniet zichtbaar met veel gebrabbel.

Zijn zussen zijn een paar keer omgeslagen met de kano maar dat kan de pret niet drukken!  Weer veilig op het eindpunt gearriveerd. Nu het weekend chillen en op naar week 2 van de therapie. Heel benieuwd wat dit Levi mag gaan brengen....

1. Mirjam van der Valk:
    1 mei 2021
    Alleen maar mooie berichten, wat fijn om dat te lezen. Ga zo door!