6e therapiedag levi

9 mei 2017 - Willemstad, Curaçao

Het weekend is rust dan staat inprincipe alleen de familyswim op het programma, hierbij mogen ouders en broertjesen of zusjes eens ervaren hoe het is om met de dolfijn te zwemmen en zijn trucjes te laten doen. Ook al hebben wij dit vorig jaar al ervaren was het toch zeker weer overweldigend! We hebben dan ook weer ontzettend genoten van zelfs twee dolfijnen!

Zondag (normaal dus rustdag) moesten we toch weer vroeg uit de veren en werden we om 8.15 uur bij cdtc verwacht om levi zijn watersessie met de dolfijn in te laten halen wegens die heftige regenbui van maandag. Deze zou een half uur in beslag nemen maar duurde uiteindelijk toch 45 min. Levi heeft volop van dit moment genoten en wij als ouders uiteraard ook want we mochten ook nog een van dichtbij meekijken. Voor het eerst pakte levi met 1 hand de rugvin van de dolfijn en hield hem voor langere tijd vast terwijl de dolfijn doorzwom met levi en uiteraard achter levi matthias.

Maandagochtend toch weer een regenbui rond het tijdstip van vertrek uit ons huisje maar deze hebben we even afgewacht daardoor waren we (net als nog een gezin) 2 minuten te laat dus stond matthias met assistent ons al op te wachten buiten. Levi werd gelijk naar binnen gereden om zijn oefeningen te doen. Alles word voor levi herhaald zodat hij een vaste routine krijgt en hij weet wat er komen gaat. Vandaag heeft levi niet gehuild met aan- en uittrekken van zijn wetsuits want de airco in het omkleedhokje was uitgezet. Je zou zeggen lekker een airco met 30 graden maar er kan best veel wind staan en dan kan het fris zijn wanneer je niet in het zonnetje staat met airco aan en levi vind kou echt niet fijn. Sommige ochtenden wanneer levi klaar is met de sessie en weer aangekleed is heeft hij soms kippevel op armen en benen. Wie weet zijn we er nu achter waarom hij de vorige dagen zo heeft gehuild. De oefeningen doet levi goed mee dus daar is matthias zeer tevreden over. De eerste week zijn de oefeningen voor levi herhaald en in de tweede week worden de oefeningen zwaarder en komen er nieuwe oefeningen bij. Eerst de basis gelegd en vervolgens uitbreiden ook omdat levi nu het patroon herkent en er veel rust in levi te zien is.

Levi slaapt niet meer na de sessie en ook niet meer tussen de middag. Het heftigste van de eerste drie dagen vol nieuwe prikkels zijn inmiddels verwerkt . Wel slaapt hij s nachts aaneen stuk door voor 12 uur! En wat word hij iedere ochtend weer blij wakker zeg! Het is al een vrolijk mannetje in de ochtend thuis maar hier zit hij ook gelijk vol energie! Hij geniet er op zijn manier volop van.

1. Henriette:
    9 mei 2017
    Hoi Allemaal.Fijn om te lezen dat levi al weer zo gauw een beetje gewend is.Voor jullie ook weer speciaal met dolfijnen zwemmen.geniet nog even