5e therapiedag levi

6 mei 2017 - Willemstad, Curaçao

Wat vliegt zo'n eerste therapieweek toch om zeg! Matthias heeft vandaag levi op een driehoekskussen gelegd met zijn buik tegen het kussen en handensteun op de grond. Hij had een mooie zeker 10 min durende goede oprichting omdat ze ook voor hem in de lucht speeltjes met muziek en geluidjes hielden. Hij had er veel plezier in! Goed de handensteun wat weer heel belangrijk is voor een prikkelverwerking naar de hersenen en diepe druk voor zijn schouders. Niet alleen in het water zien we een goede oprichting van zijn bovenlichaam en hoofd maar ook merken we het al bij levi wanneer we met hem in de rolstoel wandelen. Hij is veel allerter doordat hij zijn hoofd al meer rechtop houd i.p.v deze te laten hangen. Hierdoor krijgt levi nog meer van zijn omgeving mee en kijkt daardoor meer en vrolijk in het rond. Het is voor levi zo'n meerwaarde wanneer het lukt zijn houding te verbeteren want hij komt dan ook beter aan spelen en leren toe. Het vergroot zijn levenswereld!

Ook het staan met levi word iedere dag geoefend tijdens therapie en dit is goed te merken want in het huisje gaat het bij ons ook veel beter. We zijn dan ook benieuwd hoe het volgende week verloopt wanneer dit de komende dagen nog met levi geoefend word.
We kunnen er zo van genieten dat ons ventje zo ontzettend blij en vrolijk is, soms ontstaat er een spontane schaterlach .super levi!!! Zoals matthias dat ook zou zeggen met zijn duits accent.
Ja en dan kan je ook nog vriendjes maken op vakantie! Is dat wat zeg! Zijn speeltje word af en toe afgepakt en weer teruggegeven er word gekletst tegen hem en hij krijgt kusjes op zijn wang (of er word in geknepen) maar levi moet er allemaal om lachen en laat het gebeuren door een therapiemaatje met down.

1. Henriette:
    7 mei 2017
    Hoi familie.Zo te horen word er weer veel beleefd.fijne en leerzame tijd nog even.Levi een dikke kus van mij.gr.Henriette.