Dag 10

11 mei 2019 - Willemstad, Curaçao

De laatste therapie sessie is aangebroken! Wat is het omgevlogen! Vandaag is toch wel een mooie afsluiting van de sessie. Vandaag mochten we in de therapie ruimte meekijken en filmen. Het is toch prettig om met eigen ogen te zien hoe hij de plaatjes kiest. Hij koos drie keer goed en bij de vierde keer werd zijn concentratie minder maar omdat er lichamelijk ook veel word gevraagd werd hij ook moe en kon zijn arm niet zo goed meer ter hoogte van het kaartje krijgen. Omdat ik in de ruimte tegenover Levi zat zag ik hem wel naar een plaatje kijken alleen wist ik niet of dit het juiste kaartje was omdat ik tegen de achterkant van het bord keek. Zijn handje gleed een paar keer over het bord en uiteindelijk koos hij het juiste plaatje: mama!

hieruit blijkt eigenlijk dat hij heel goed weet waar “mama” zich bevind alleen lukt het hem na zoveel inspanning motorisch niet om het plaatje te pakken en dus vinden ze hier dat een computer met zowel touch als oogscan het voor Levi een stuk makkelijker maakt om te communiceren. Zodat bij moeheid met de handen de ogen het over kunnen nemen!

Nu volgt er nog een leuke verrassing voor Levi want donderdag merkte Bibi aan Levi dat hij ook graag een keer met assistent Deni wilde zwemmen samen met Kanoa! We merkten zelf ook al dat Levi vanaf het begin af aan een klik heeft met Deni maar nu stelde ze de vraag aan Levi of hij met Deni wilde zwemmen en daarop ging hij lachen en blij doen en er klonk een ja geluid! Nu moest Bibi dit eerst navragen bij haar baas want assistentes mogen inprincipe niet met de dolfijnen mee zwemmen. Ze geven dingen aan en maken verslag en blijven op het dok! Maar Levi kreeg toestemming en zodoende zwom Deni vandaag mee! Eerst moest Levi goed kijken maar daarna moest hij er erg om lachen en was zo blij! Ook voor Deni een unieke ervaring want hij had zelf nog niet eerder met dolfijnen gezwommen en dus bedankte hij ook Levi voor het zwemmen met de dolfijn. Hoe leuk kan het zijn!

1. Remco:
    11 mei 2019
    Er zijn ook computers met kin bediening......ik denk dat heel veel mogelijk is als Levi het inderdaad gaat lukken om de plaatjes te blijven herkennen. Leuk om te lezen!
  2. Ina Stasse:
    11 mei 2019
    Zo te lezen denk ik dat dit jullie weer heeft laten zien dat er meer mogelijkheden zijn met Levi. We wensen jullie een goede thuisreis toe. Hopelijk beter dan op de heenreis.
  3. Margriet:
    11 mei 2019
    Wat mooi om allemaal te lezen en het ook nog wat heeft opgeleverd. Oogbesturing voor computer zou misschien ook tot de mogelijkheden van Levi kunnen zijn.
  4. C.hooikaas.:
    11 mei 2019
    Fijn dat we alle dagen de verslagen mochten lezen, en wat is er weer veel gedaan in deze dagen super hoor!
    Wij wensen jullie een goede terug reis .
  5. Miranda:
    11 mei 2019
    Ook wij hebben alle verslagen van jullie gelezen en wat mooi om te lezen wat ze daar allemaal met Levi doen en dat hij er ook zoveel plezier in heeft super
    Groetjes de kraaitjes