Dag 5

4 mei 2019 - Willemstad, Curaçao

Levi krijgt zijn therapie maar ook zijn zussen hebben tijdens het broertjes en zussen programma een bijzonder onderwerp. Hoe is het om een Gehandicapt broertje of zusje te hebben? Thuis proberen we altijd een zo “normaal” mogelijk gezin te zijn. We kijken naar wat mogelijk is en niet de nadruk te leggen op wat niet mogelijk is binnen het gezin. Uiteraard loop je altijd tegen dingen aan wat met een gehandicapt broertje niet haalbaar is maar door te kijken wat je nog wel kan raak je niet in een negatieve spiraal. Zo hoop je dat de meiden zo min mogelijk “hinder” hebben van de consessies die we vaak moeten maken.

Bijv. Zoals deze week: De sessieweek is voorbij en de meiden willen heel de week al in de avond lekker wandelen of de boulevard langs maar ze moeten zich toch samen of met een buurjongen zien te vermaken omdat we Levi weer fit in de ochtend aan de therapie willen hebben en dus naar bed moet. Nu is het genieten! Vanavond voor het eerst uit eten met een ander therapie gezin. Levi is uiteraard erg moe van heel de week maar vanavond moet hij het iets langer ophouden dan 18.30 uur. Het mag de pret niet drukken want met een life bandje bij je tafel swingt het de pan uit en ook Levi geniet met volle teugen ook al is het vechten tegen zijn slaap. Morgenochtend kan Levi dan weer uitslapen omdat we pas om 10.00 uur verwacht worden voor de family swim.

Desalniettemin is het toch fijn dat de meiden er hier over kunnen praten maar ook voorkomende dingen kunnen delen met andere broertjes en zusjes die in hun zelfde schoenen staan. Hier voelen ze zich begrepen.

Levi had vandaag ter afsluiting van de week een hele leuke activiteit: het surfboard! Hoe meer actie des te leuker! Levi lag met zijn rug op het surfboard en Bibi hield hem vast terwijl de dolfijn zijn snuit in de bal van Bibi’s voet nestelde en hen samen in het water vooruit duwden! Wat een pret! Levi is momenteel weer zo alert. We hebben nog geen epileptische aanval gezien en hij heeft heel de dag een grijns of lach op zijn gezicht! Wat een genieter!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Remco:
    4 mei 2019
    Leuk om te lezen dat het hele gezin erbij wordt betrokken en dat het gezellig is met elkaar!