Dag 8

9 mei 2019 - Willemstad, Curaçao

Wat vliegen de dagen om! We gaan nu aftellen...Levi word nu in de ochtend erg moeilijk wakker ook al gaat hij iedere avond op tijd naar bed18.30 uur. Eenmaal wakker is hij wel heel vrolijk! Langzaam aan komen we er achter dat Levi meer snapt dan dat wij eigenlijk denken. Tuurlijk kennen wij als ouders als geen ander hoe zijn lichaamstaal is, wanneer hij iets niet wil of juist wel wil. Hierin is hij sterk gegroeid met de jaren en kan het dan ook duidelijk aan zijn “verzorgers” uitten maar hier komen we er toch achter dat hij veel meer begrijpt dan dat we weten! Wij zien hier andere kinderen met hele uitgebreide spraakcomputers en dan vragen wij ons af: waarom niet voor Levi? 1 meisje heeft een computer die zowel op touch werkt maar ook op oogrichting. Heeft dit met de manier van aanpak te maken of met de juiste zorgverzekeraar?

Thuis hebben we voor deze uitgebreide computer twee keer een afwijzing gehad en nu na 1 jaar eindelijk een eenvoudige versie waarbij je met de hand losse fotokaarten erin kan schuiven. Hele verslagen zijn er aan gewijd maar het mocht niet zo zijn. Hier ga ik thuis weer opnieuw voor strijden. Zeker nu we weer meer en meer van Levi zien of moet ik zeggen horen?

Bibi heeft bij Levi de vraag neergelegd: wil je werken met de computer waarbij hij de NEE kaart koos! Vervolgens de vraag: vind je het moeilijk om het met je handen aan te raken? Waarna zonder twijfel de JA kaart gepakt werd door Levi. Vervolgens hebben ze met hem gesproken over het feit dat dat voor hem best moeilijk kan zijn maar dat het niet in 1 keer goed hoeft te gaan en dat er eerst goed geoefend kan worden of dat er eventueel ook andere opties zijn zoals met zijn hoofd of met zijn ogen! Morgen krijgen we de computer van het meisje te leen om eens te zien hoe hij hierop reageert. Zo fijn dat deze ouders dit met ons willen delen, super!

morgen mogen wij achter het getinte glas meekijken. Levi ziet ons niet maar wij kunnen wel zijn reactie op deze computer zien, word vervolgd....

1. Hanneke Monteban:
    9 mei 2019
    Spannend zeg, we zijn erg benieuwd naar het verhaal van morgen 😘
  2. Nicole:
    9 mei 2019
    Zeker spannend zeg! Hopelijk gaat het lukken.
  3. Marjanne:
    9 mei 2019
    Spannend. Ben benieuwd naar jullie verhaal. Hoop dat het gaat lukken.
  4. Ina Stasse:
    9 mei 2019
    Zo zijn er toch steeds nog vorderingen. Lees iedere morgen met veel interesse jullie belevenissen. Hopelijk lukt het met die computer en is er thuis aan zo'n computer te komen. Succes nog daar