dag 2 dolfijnentherapie levi

27 april 2016

Vandaag een druk programma voor levi want naast de dolfijnentherapie in de  ochtend  ook nog een  andere therapie nml. De brucker therapie in de middag. De dolfijnentherapie ging goed  van start. Voordat ze naar het dock gaan krijgt levi in een afgesloten  ruimte al therapie d.m.v. kaarten te kiezen en op deze manier keuzes  te maken.  Alle handelingen die met levi  verricht worden hebben een therapeutische grondslag echt fantastisch om te zien. Ook op het plateau  laten ze levi weer een keuze maken uit wat de  dolfijn mag  gaan  doen, b.v de bal toespelen os door een hoepel springen.

Na een goede middagdut 15.00 uur bij de brucker feedback therapie.Hierbij worden elektrodes op de betreffende spieren geplakt waarbij deze op een scherm in beeld worden gebracht. Het is de bedoeling dat levi een bepaalde handeling verricht in dit geval  een high five geven waardoor ze zijn spieren meten. Vervolgens kijken ze naar de pieken en dalen en pakken daar een gemiddelde lijn uit. Nu moet levi hard werken door boven deze lijn uit te pieken en zijn high five hoger te geven, dit in combinatie met geluid als beloning wanner hem dit lukt. Wanneer dit resultaat geeft slaan de hersenen dit op en is deze handeling permanent vastgelegd.

Wij keken elkaar een beetje sceptisch  aan want hoe probeer je levi duidelijk te maken dat hij b.v. een knie op moet trekken? toch door duidelijk uit te leggen wat er van hem verwacht wordt ging zijn high five ook steeds beter!  Heel verbaasd over het behaalde resultaat en natuurlijk benieuwd hoe we hem nog meer uit zijn tent kunnen lokken!

Vanwege het feit dat levi niet lang geconcentreerd kan blijven verkorten we de therapietijd naar een half uur waardoor het voor hem beter te behappen is. Vrijdagmiddag volgt de tweede sessie.

Vanaf half zes volgde er een kennismaking met andere gezinnen die ook de komende twee weken werken aan de dolfijnentherapie. Hapje en drankje en de therapeuten waren aanwezig om ons te verwelkomen, zeer gezellig maar levi moest weer op tijd zijn bedje in om morgen uitgerust weer te starten...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade