dag 1 dolfijnentherapie levi

26 april 2016

Vanochtend vroeg op!  Half 8 werden we verwacht dus ervoor nog ontbijten en allemaal goed insmeren want ook al is het bewolkt verbranden  is zo gebeurt!  6 uur de wekker gezet maar alsof levi het aanvoelde was hij al om 5 uur wakker. Bij cdtc aankomende werden we verwelkomt door de therapeute bibi die met levi 2 weken aan de slag gaat. Na een intake gesprek over hoe levi is en wat hij leuk of juist eng vind namen ze hem mee naar de omkleedruimte waar hij zijn wetsuit aangetrokken kreeg.

Zijn zussen werden mee genomen door een club met andere broertjes en zusjes waardoor  wij samen de sessie van  een afstand  konden bekijken.

Spanning in mijn lijf alom vanwege het feit dat je je kind uit handen geeft aan een persoon die levi nog nooit eerder heeft  ontmoet! tegelijkertijd erg benieuwd hoe levi hierop zou reageren. .. we hebben het losgelaten en vertrouwen in haar expertise als therapeute. Vooraf hebben ze levi een boekje met dolfijnen  laten zien ter voorbereiding op wat komen  zou vervolgens naar het dock, het plateau  van de dolfijn.

Eerst zittend, vervolgens draaiden ze hem om naar zijn buik waarbij zijn beentjes al over de rand  bungelden toen de therapeute te water ging pakte ze levi beet en dreven in het water samen met de dolfijn die al geluidjes  produceerde.

Het water is qua temperatuur wat kouder dan normaal vanwege de bewolking en dan protesteerd levi wel iets maar al gauw had hij de dolfijn in de gaten en werd druk van enthousiasme. Zijn drukte ebte weg en werd erg rustig van al het gebeuren, de dolfijn had een grote interesse voor  zijn voeten en drukte dan ook zijn neus in zijn balvoet.

Na het zwemmen nog even op het plateau waarbij de voeten geprikkeld  werden met verschillende voorwerpen en tegelijkertijd zijn mond met een massageborstel werd gemasseerd.  Vervolgens weer in het water met de dolfijn waarbij levi uit 2 verschillende  plaatjes moest kiezen dit alles om te zien hoe hij reageert op zijn keuze, in dit geval werd levi beloond doordat de dolfijn door een hoepel sprong want dat gaf het kaartje tenslotte aan die hij eruit pikte!

Heel bijzonder om dit alles van een afstand te ervaren, levi werd hierna nog door de therapeute gedoucht en aangekleed en weer bij ons gebracht waarna de nabespreking  plaatsvond.

Het duurde dan ook niet lang of levi viel in slaap in zijn stoel, wat een uitputtende therapie, super gegaan levi! ! !  Op naar dag twee...0

1. C.hooikaas.:
    26 april 2016
    Fijn dat het de eerste dag al zo goed is gegaan.
  2. Henriette:
    26 april 2016
    Hoi,Wat een ervaring!succes verder.Dikke kus voor Levi.
  3. Jacqueline:
    26 april 2016
    Veel plezier met elkaar en het is super leuk om jullie verslag te lezen.