dolfijnentherapie levi 2017

1 mei 2017 - Willemstad, Curaçao

Na een goede eerste ervaring gaan we voor de tweede keer dolfijnentherapie ondernemen in curacao. We zijn zeer dankbaar dat we deze reis weer mogen ondernemen met ons gezin. Mede door familie en vrienden die ons ook financieel gesupport hebben bij onze eerste reis kunnen we weer een keer gaan. De vlucht van ruim 9 uur is goed verlopen maar slapen voor levi? Ho maar.... het tv scherm is reuze interessant en door alle geluiden om hem heen geeft hij zich niet over aan een napje! Maar verder geen gemopper dus super toch! Na 3 volle dagen carribean zijn we aan de temperatuur enigszins gewend. Er staat behoorlijk veel wind maar de zon komt er goed door dus veel smeren want je verbrand erg snel! Maar dan de maandag.... er zijn buien in de ochtend voorspeld en hoe! 6.15 uur uit bed en aan het ontbijt terwijl een zwarte lucht steeds meer naderde. En ja hoor laat de bui maar vallen voordat we om 7.30 uur bij therapie aanwezig moeten zijn! Yes droog was het! Totdat levi met therapie in het water was. Weer een naderende bui maar ook wel heel erg goed ook! Andre en ik zaten gezellig op een bankje in de buurt van de therapie bij het dok. Ach een beetje wind...maar toen het losbrak zag je iedereen in aktie komen. Kinderen uit het water,rolstoelen op het dok onder het doek en collega therapeuten die regenjassen kwamen brengen bij de werkende therapeuten op het dok! Even dacht ik: ik blijf zitten het zal snel overwaaien maar aan de aktie van de medewerkers te zien zal het geen licht buitje worden. Ok, actie! Rennend vanaf dat bankje naar de overdekte douchjes (terwijl andre met de assistent therapeut levi s rolstoel nog even snel veilig steld) lijkt niet ver maar dan wel! Doorweekt staan we toe te kijken naar de dokken van de kinderen waar ijverig met de oefeningen op het droge gewerkt word. Handdoeken erbij om ze in te wikkelen tegen de kou... carribean, here we come!