therapiedag 2 levi

3 mei 2017 - Willemstad, Curaçao

Onze therapietijd is om 8.00 uur in de ochtend dus voor alle zekerheid zetten we de wekker ook al zijn we toch wel eerder wakker! Levi werd erg vrolijk wakker in het bed naast ons om 5.30 uur. Maar net te vroeg om in zijn ochtendritueel te komen dus lieten we hem even lekker spelen in bed. De ochtend begon weer met wat druppels maar zijn bijna al verdampt wanneer het de grond bereikt dus geen vergelijk met gisterochtend. Onze kennismaking met fysiotherapeut met neurologische achtergrond matthias van duitse afkomst is ons goed bevallen. Zeer enthousiast (met duits accent) vertelde hij welke opleidingen hij gevolgd had en dat hij ook in duitse kinderziekenhuizen heeft gewerkt. Toen kwam zijn vraag: wat verwachten jullie van de therapie periode? Waarop wij antwoorden dat we heel graag het staan met transfer wilden verbeteren, evt. Communicatie maar als hij zelf tijdens het werken met levi aspecten signaleert hij dit ook mag beetpakken want alles is welkom!

Vanochtend werd levi al vrolijk wakker en tijdens de therapie zagen we ook een allerte levi! Goed volgen wat er om hem heen gebeurde en matthias benoemt alle handelingen die gaan komen en wijst samen met levi zijn hand en zijn hand naar de dolfijn. Zelfs zijn hoofdje houd levi nu veel meer rechtop, beter dan de eerste dag waarbij hij soms ook zijn ogen op bepaalde momenten dichtdeed. Maar nu continue allert echt fantastisch. Toch maak je vergelijk met de eerste dolfijnentherapie vorig jaar waarbij het toch wel 3 dagen duurde voordat levi doorkreeg van hoe of wat en plezier ging beleven nu treed dat punt al bij dag 2 op terwijl de eerste therapie dag eigenlijk letterlijk in het water viel! Hij pikt het dus sneller op!
vooral de diepe druk passen ze weer toe bij levi want hij kan echt genieten van een zware bal wat ze over zijn lijfje rollen of dat hij lekker ingerold word in een mat en ze hem diepe druk geven op diverse lichaamsdelen.

Om 17.30 uur hadden we een meeting met het cdtc team en andere gezinnen die aan de therapie deelnemen komende 2 weken. Matthias kwam levi gedag zeggen en je zag hem luisteren naar zijn stem, zo n accent en donkere mannenstem tja dat herkent levi wel hoor na twee dagen alleen de setting is dan wat vreemder...!

1. Tim Oskam:
    3 mei 2017
    Gaaf Andre! Ik hoop dat de therapie voor Levi net als de vorige keer aanslaat. Heel veel succes en plezier daar en ik ga jullie verhalen volgen.
  2. Henriette:
    3 mei 2017
    Hoi familie.mooi om te lezen hoe levi reageerde
    Succes weer verder. Xx
  3. C.hooikaas.:
    3 mei 2017
    Hoi allemaal , fijn om te horen dat Levi al zo goed reageert .ik lees zeker elke dag jullie verslagen. Hebben de meiden het ook weer naar hun zin daar? Allemaal de groetjes van mij en heel veel succes en plezier daar!
  4. Doret:
    4 mei 2017