Dolfijnentherapie Levi 2019

30 april 2019 - Willemstad, Curaçao

Na een vermoeiende reis met wat ongemakken zijn we weer gearriveerd op curacao. De turbulentie was erg aanwezig waardoor het vliegtuig nog hoger ging vliegen. Levi kreeg druk op zijn oren en was af en toe aan het mopperen. Wanneer hij bijna in slaap sukkelde huilde er een jongetje voor ons in de rij van 2jaar oud die ook nog eens moeilijk stil kon zitten. Hierdoor schrok Levi dan weer en kon hij niet toegeven aan zijn slaap ondanks een slaappilletje! Net toen moeders op het toilet was werd Levi lijkwit en spuugde zich leeg! Altijd op van die onmogelijke momenten...andre moest alles in zijn eentje zien op te vangen dit deed hij met de dekentjes die we hadden gekregen. 1 van zijn zussen  liep naar een stewardess en ze schoot gelijk te hulp en nam alle stinkende dekens mee gelukkig alles weten op te vangen en nog drie uur te gaan....

op het vliegveld arriverende geen taxibusje die ons stond op te wachten. Na 10 minuten wachten toch maar gebeld naar de taxi centrale. Levi was zooo moe. Vanaf dat moment duurde het nog eens 15 minuten alvorens we in konden stappen naar ons verblijf en die rit duurde ook nog eens een half uur. Bij het rijden kwam Levi weer een beetje tot leven en kreeg hij weer wat kleur. Eindelijk op bestemming! Het enige waar je dan aan denkt is Levi naar bed....

De eerste dagen voor aanvang therapie zijn omgevlogen! De allereerste ochtend dat Levi wakker werd was met een flinke grijns op zijn gezicht en deze is niet meer verdwenen! De slaap heeft hem goed gedaan en ook de warmte doet hem goed. Hij geniet van alle mooie tropische vogelgeluiden wanneer meneer heerlijk chill op het terras ligt op een groot sofabed. Daar doen we het voor!

dag 1 van de therapie is zeer goed verlopen. Hij heeft dezelfde fysiotherapeute als de allereerste keer dat we voor therapie gingen: bibi! Ook krijgt hij kanoa als dolfijn deze dolfijn is ook al eerder in beeld geweest en is zeer actief. Wij kregen zeer sterk de indruk dat hij bibi’s stem herkende, hij werd zo enthousiast om haar stem terwijl er nog een student psychologie bij aanwezig was en zich ook voorstelde aan Levi maar bij hem ging zijn hoofdje schuin en luisterde aandachtig maar verder geen reactie hierop!

dag 1 bevat een amnesie gesprek en elkaar weer even leren kennen. Voor ons is het prettig om de vooruitgang van Levi in 3 jaar te bespreken met iemand die in het verleden met Levi heeft gewerkt, zijn streken kent maar ook zijn mogelijkheden! Wij zien het helemaal zitten en zijn dan ook erg benieuwd naar wat het Levi zal brengen na de sessie.

gelijk in het water aan het genieten met kanoa tot onze verbazing... twee jaar geleden kon Levi pas bij dag 3 genieten van het zwemmen met de dolfijn maar blijkbaar is dat nu niet aan de orde. Zou hij het zich toch goed weten te herinneren?

1. Marjanne:
    30 april 2019
    Jammer dat de vliegreis niet helemaal volgens wens verliep. Maar goed om te lezen dat Levi goed reageert op de therapie. Heel veel plezier en succes allemaal.
  2. Simone:
    😘😘
  3. Remco:
    30 april 2019
    Hoi André, jammer van de reis, maar hopelijk maakt het weer en de reactie van Levi weer veel goed. Veel plezier!
  4. Nadia:
    30 april 2019
    Hoi, mooi verhaal! Vervelend de heenreis, misselijkheid, spugen en dan weer onwijs lang moeten wachten bij aankomst. Fijn dat hij goed heeft kunnen (uit)slapen uiteindelijk. Wat ontzettend verrassend dat hij Bibi weer als therapeut heeft en hij haar en de dolfijn nog kent 😃😎 dat belooft vast veel plezier en nieuwe dingen. Hele fijne vakantie jullie allemaal, we lezen mee. Groetjess
  5. Mirjam van der Valk:
    30 april 2019
    Wat een reis hebben jullie achter de rug zeg, pfff. Gelukkig nu allemaal bijgekomen om te kunnen genieten van alles wat Curaçao Levi en jullie te bieden heeft. Hopelijk kan Levi zich nog verder ontwikkelen na deze therapie. De eerste sessie en kennismaking klinkt in ieder geval veelbelovend!
    Beleef, bewonder en geniet van alles wat deze reis jullie brengt😘
  6. Nicole:
    1 mei 2019
    Agh het manneke. Gelukkig nu aan het genieten. Zet hem op Levi! X van ons allen Richard, Nicole, Zoë en Nya